Uplynuly první měsíce po účinnosti novely zákoníku práce a již vyvstávají první otázky z aplikací do praxe.
Seminář bude zaměřen nejen na teorii a vysvětlení právní úpravy, ale bude kladen velký důraz na praktické otázky, které souvisí s novelou a jež činí problémy zaměstnavatelům a personalistům v praxi.
Bude dán prostor pro Vaše aktuální dotazy, poznatky, a možnost Vaše problémy případně sdílet s ostatními.
Cílem je najít řešení Vašeho problému v souladu s právní úpravou.
Osnova:
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY
- rozvrhování pracovní doby – může si „dohodář“ rozvrhovat sám směnu?
- evidence pracovní doby u dohodářů, kteří pracují „nahodile“
- rozvrhování směn emailem
- uzavírání pracovněprávní dokumentace emailem či elektronicky
- rozvrhování směn „na poslední chvíli“
- převádění a proplácení dovolené u „dohodářů“
- podmínky vzniku nároku na dovolenou u „dohodářů“
- proplácení nebo čerpání dovolené u řetězení dohod
- souběhy pracovní smlouvy a dohod a nároky na dovolenou a odpočinek
- nutnost písemné dohody při ojedinělém výkonu práce z domova (na dálku) – home office
- co vše by měla obsahovat dohoda o výkonu práce z domova (na dálku) – home office
- jak správně sjednat místo výkonu práce u home office a vazba na cestovní náhrady
a další zajímavé otázky z praxe, jež budou upřesněny v závislosti na vývoji praxe při aplikaci novely.
HOME OFFICE
- provedeme Vás stávající právní úpravou homeoffice
- nastavení home office v praxi
- BOZP
- zadávání práce a evidenci pracovní doby ve vztahu k home office
- rozvrhování směn
- kdo má na home office nárok
- povinnost náhrady nákladů spojených s výkonem práce z domova a jejich výpočet
- náležitosti dohody
DOHODA O PROVEDENÍ PRÁCE, DOHODA O PRACOVNÍ ČINNOSTI (DPP, DPČ)
- práce na DPP a DPČ a její sjednání – jak správně nastavit, náležitosti a rozsah
- ukončení dohod
- souběh dohody a pracovního poměru
- úprava posuzovaného vyrovnávacího období
- povinnost rozvrhovat směny a jak to v praxi správně nastavit
- vznik nároku na dovolenou – za jakých podmínek a jak se tomu vyhnout
- seznámení se s rozvrhem směn
DORUČOVÁNÍ
- elektronizace – poukázání na aktuální judikaturu
- elektronizace v pracovněprávních vztazích
- uzavírání pracovněprávních dokumentů elektronicky, kdy je nutné mít zaručené podpisy a souhlas s tímto doručováním
- změny ve způsobu doručování
- význam vlastní e-mailové adresy
INFORMAČNÍ POVINNOST ZAMĚSTNAVATELE PODLE § 37 ZP
- nové povinnosti zaměstnavatele na úseku informování zaměstnance
- lhůty pro informování
- sankce v případě nedoložení informování zaměstnance
KRATŠÍ PRACOVNÍ DOBA
- nárok na kratší pracovní dobu u specifické skupiny zaměstnanců
- obnovení původních podmínek
- forma žádosti a zamítnutí
DALŠÍ DÍLČI BODY
Obsah bude upraven v závislosti na aktuálním legislativním procesu.
Přednášející: JUDr. Adam Valíček, MBA