V úterý 16. listopadu pozvala radnice ke kulatému stolu podnikatele v cestovním ruchu. Zhodnotili letošní turistickou sezónu a město představilo koncept marketingové kampaně na příští rok.
V pořadí už druhé setkání s podnikateli v cestovním ruchu se setkalo ještě s větším zájmem. Starosta Třebíče Pavel Pacal zdůraznil, že město si uvědomuje důležitost cestovního ruchu a věnuje mu pozornost. S týmem cestovního ruchu představil čísla návštěvnosti Třebíče, jednotlivých turistických informačních center i webové statistiky. Město a Městské kulturní středisko obdrželo pochvalu za nápad Za větrník na větrník, kdy turisté mohli využít volný vstup na nově otevřený větrný mlýn při prokázání vlaječky ze zakoupeného větrníku z třebíčských kaváren a cukráren. Podnikatelé se vedení města dotazovali na možnosti pokračování výletního vláčku. To se ve spolupráci s Okresní hospodářskou komoru Třebíč plánuje.
Kampaň Poznejte Třebíč pro rok 2021
Tým cestovního ruchu ukázal podnikatelům konkrétní výstupy, kterými město letos přilákalo do Třebíče na osmdesát tisíc turistů. Jednalo o poutavé články s fotografiemi v turistických časopisech, reportáže v televizích, spoty v rádiích a také megabordy u Prahy. Nejsledovanějším videem na třebíčském YouTube kanále se stalo letošní promo video Třebíče lákající turisty k návštěvě. Za několik měsíců ho zhlédlo přes 76 000 diváků. Podívat se na něj můžete i vy ZDE.
Turisté mají o Třebíč zájem
Třebíč navštívilo do konce září letošního roku 78 tisíc turistů. Ve srovnání s loňským rokem je to jen mírný pokles, loni navštívilo třebíčské památky za stejné období 80 tisíc turistů.
Z toho vyplývá, že Třebíč se navzdory omezením kvůli Covidu nepotýká s výrazným poklesem návštěvnosti jako některé destinace v České republice, například Český Krumlov nebo Praha. Vzrůstající trend ukazují statistiky návštěvnosti webu visittrebic.eu, který je vstupní branou pro turisty při plánování výletů. Oproti loňskému roku zavítalo na portál o 30 % uživatelé více, celkem 56 379 (od ledna do letošního října).
Na webu visittrebic.eu přibylo hodnocení turisty
Novinkou je také hodnocení restaurací a ubytovacích služeb na webu visittrebic.eu. Marketingové kampaně právě na tento web směřují všechny zájemce o poznávání Třebíče. Pohodlně zde také vyberou kavárny, restaurace i ubytování. Rozhodnout se mohou podle hodnocení Trip advisor, tedy hodnocení, které udělují sami turisté.
V roce 2022 budou turisté ochutnávat Třebíč
Na příští sezónu připravuje město marketingovou kampaň Ochutnejte Třebíč. Bude se jednat o promování nejen gastronomie, ale také zážitků. Každý podnikatel v cestovním ruchu se v Třebíči může zapojit. S konkrétními programy a zážitky pro turisty, kterými chtějí oslovit turisty, mohou podnikatelé přicházet do února 2022. Při dalším společném setkání se připraví „jídelní lístek zážitků“ a s tím půjde Třebíč do světa.
Spolupráce s destinační kanceláří Třebíčsko-moravská Vysočina
Václav Prchal představil či spíše shrnul podnikatelům aktivity destinační kanceláře, které mají za cíl přilákat turisty do regionu. Jedním z turistických produktů je sběratelská hra Dvanáct pokladů Třebíčska, novinkou je turistický okruh kolem Třebíče pojmenovaný po Václavovi Vlastníkovi. Právě na pěší turistiku se bude příští rok destinační kancelář zaměřovat. Neopomine ani stále oblíbenější cykloturistiku.
Radnice představila manuál pro předzahrádky a regulaci reklamy v historickém centru
V úterý 16. listopadu představil městský architekt Petr Ondráček majitelům restaurací a obchodů v městské památkové zóně manuál tvorby veřejného prostranství města Třebíče. Smyslem je, aby památky UNESCO nebyly zahlceny nevkusnou reklamou. „Manuál si nebere za cíl reklamu zakázat, ale přispět k její kultivaci, být inspirací a návodem,“ sdělil při setkání starosta Pavel Pacal.
Příklady, jakým směrem se vydat
Petr Ondráček ukázal názorné příklady toho, jak by měli od nového roku majitelé obchodů, nemovitostí a restauratéři upravit vnějšky svých provozoven. „Nadužívání reklamy přináší negativní dopad na vzhled historického centra, vytrácí se malebnost a prostor pro příjemné trávení času,“ vysvětlil Petr Ondráček a dodal, že společnou snahou je zvýšení estetické kvality a místa pro život i podnikání. Restauratérům podává pomocnou ruku a je připraven jejich záměry konzultovat a poradit jim. Zároveň radnice připravila dotační podporu, o kterou mohou majitelé předzahrádek a provozoven požádat. Finanční spoluúčast města může být použita například na vybavení předzahrádek, pořízení slunečníků nebo květináčů a nové označení provozoven tak, aby odpovídalo manuálu.
Méně reklamy, více prostoru pro vyniknutí architektury
Rada města přistoupila k regulaci reklamy a vydala nařízení, které vykazuje některá reklamní média z území městské památkové zóny. Týká se to reklamních plachet, umístěných na stavbách, polepů oken, celoplošných a výrazně barevných polepů výloh, reklamních praporů, vlajek nebo převěsů. Nejedná se o zákaz reklamy, ale o její regulaci tak, aby byla vkusná a nebyla nadužívaná. Město Třebíč chce tímto postupem omezit vizuální smog. Ke stejnému kroku přistupují i další města v České republice.
Text: Eva Fruhwirtová